Content is koning
Contentmarketing is niet zomaar een flyer, reeks blogs of frisse, nieuwe website. Het gaat vooral om luisteren naar je doelgroep en inspelen op de behoeften die zij ervaren.
Met de juiste contentmarketing help je hen om met jou in contact te komen. Zo leren zij jou kennen en kunnen ze beslissen of ze gebruik willen maken van jouw product of dienst.
Diezelfde content zorgt ervoor dat jij opvalt in de zee van aanbieders. Althans, als je de juiste keuzes maakt natuurlijk. Om contentmarketing op een effectieve wijze in te zetten heb je een strategie nodig. Een plan, een doel. Als freelance contentmarketeer neem ik je graag mee in de stappen die bij effectieve contentmarketing komen kijken. Ik maak van jouw verhaal (of vraag) een onderscheidend, begrijpelijk verhaal en help je dat dusdanig te positioneren dat het jou groei, kansen en nieuwe klanten oplevert.
The best content doesn’t feel like marketing
In 1995 (help, toen was ik pas 3!) groeide iedere 24 uur de hoeveelheid content dusdanig dat je er een heel leven voor nodig had om het te kunnen consumeren. Inmiddels is dat (schrik niet) iedere seconde. Dagelijks komen er honderdduizenden webpagina’s, video’s en andere online content bij. Gecombineerd met offline communicatie, wordt jouw doelgroep overspoeld met informatie.
Door deze enorme hoeveelheid data neemt de aandacht voor écht goede content af. De hoogste tijd dus om daar verandering in te brengen.
Maar hoe, hoor ik je denken? Content die aanspreekt, raakt, triggert en uniek is maakt het verschil. Daar help ik je graag bij.
Eigentijds, oprecht en onderscheidend, dat is hoe je mijn stijl het beste omschrijft. Soms werk ik op basis van al geschreven content, meestal start ik met een schone lei. Om tot jouw kern te komen leg ik een aantal vragen aan je voor, welke ik in jouw verhaal verwerk. Zo zorg ik ervoor dat jouw boodschap in balans is met het te bereiken doel.
Ervaringen van opdrachtgevers
“Anouk kan bergen werk verzetten, werkt heel nauwkeurig en kan hoofd- en bijzaken goed onderscheiden. Ze is kritisch, denkt mee en neemt initiatief. Haar kracht zit onder andere in het schrijven van teksten in de breedste zin van het woord, zowel online als offline. Hiermee onderscheidt ze zich zeer zeker ten opzichte van vele andere communicatieprofessionals.”
“Anouk weet mijn gedachten altijd op de juiste toon op papier te zetten. En voor mij heel belangrijk, heeft strategisch inzicht. Schrijven naar het gewenste resultaat, daarmee onderscheid ze zich zeer zeker van haar concullega’s. Daarnaast is Anouk ook een prettige positieve persoonlijkheid. Altijd weer een plezier om met haar te mogen werken.”
“Yocopa, Anouk ondersteunt mij en mijn bedrijf RefleX-Zwolle en RefleX-Leren met het schrijven van teksten en marketing ondersteuning. Daar waar ik tijd tekort kom door groei neemt ze deze taak moeiteloos over. Heel erg goed dat ze ook kennis heeft van het e-mail marketingsysteem Active Campaign. Ook al was de materie nieuw, leefstijl – voeding – orthomoleculair en natuurgeneeskunde, ze kan zich prima inleven in deze materie waardoor ze goed kan meedenken over aanvullende of nieuwe stappen. Anouk ervaar ik als adequaat, eerlijk, zorgvuldig, betrokken en stelt kritische open vragen. Heel prettig en samen gaan we verder RefleX Natuurlijk (w)eten, RefleX-Zwolle nog meer laten groeien en helpt ze met haar werkzaamheden mee aan onze missie ‘Nederland gezond(er) maken.”
“Als je Anouk inzet voor schrijfklussen, dan weet je zeker dat het goed komt. Zorgvuldig en professioneel zijn de eerste woorden die bij mij opkomen. Maar dat dekt de lading nog niet helemaal. Anouk denkt creatief met je mee in de meest brede zin van communicatie. Altijd gericht op het overbrengen van de juiste boodschap in een vorm die aansluit bij de klant. Dit alles maakt het heel fijn om met Anouk samen te werken en in te zetten voor mijn klanten.”