Brochure, magazine of flyer laten schrijven
Een goed boek grijpt je. Of het nu non-fictie, een roman of thriller is. Het bevat herkenbare situaties, terwijl de hoofdpersoon jouw soms al lang gekoesterde wens vervult.
Waar het ene boek geen doorkomen aan is, verslind je een ander binnen enkele dagen. Een goed boek is veel meer dan een verhaal op zich.
Waar een schrijver alle tijd neemt om tot een origineel verhaal te komen, wordt voor offline bedrijfscommunicatie vaak gedacht in korte stukken tekst.
Een leuke set aan onderwerpen vormt de basis, passend bij jouw bedrijfsboodschap. Gecombineerd met mooie fotografie en een frisse vormgeving is het plaatje compleet, toch?
Copywriting als ambacht
Mijn visie op offline communicatie is anders. Ik zie copywriting als een ambacht, ongeacht het middel wat jouw uiteindelijke boodschap draagt. Door dieper in te zoomen op het échte (overkoepelende) thema of verhaal, roep je sympathie op. Dat maakt jouw verhaal beter te onthouden dan enkel een paar losse artikelen of feiten. Bovendien laat je zien dat jij open en eerlijk durft te vertellen wie je bent, waar je vandaan komt en wat belangrijk voor jou is. Voor jezelf als ondernemer, of voor jouw bedrijf. Storytelling dus.
Een eerlijk en oprecht verhaal raakt jouw lezers. Het laat hen zien dat jij weet én begrijpt voor welke uitdaging zij staan, welke behoefte zij hebben. En nog belangrijker: hoe jij een ander kan ondersteunen. Zonder harde salesbeloftes, maar met gevoel, ervaring en gedrevenheid.
Ervaringen van opdrachtgevers
“Niet alleen de naam Yocopa zegt het, Anouk heeft ook daadwerkelijk bewezen dat zij een communicatiepartner is. Ze is oprecht, eerlijk, duidelijk en dacht als partner mee in mijn persoonlijke wensen. Anouk heeft mij geholpen bij het maken van een bedrijfsflyer. Wat ik in mijn hoofd had, wist zij te realiseren. Met haar empathische vermogen wist Anouk, arm in arm met mij, een mooi resultaat neer te zetten. Bedankt voor je hulp Anouk en ik kijk uit naar een volgende samenwerking!”
“Anouk heeft al verschillende malen voor klanten van ons teksten geschreven. Naar volle tevredenheid! Ze is prettig en flexibel in de omgang en heeft een heel toegankelijke en professionele manier van communiceren. We zijn enorm blij haar als partner van ons bedrijf te hebben.”
“Anouk heb ik leren kennen als tekstschrijver voor het magazine STO’RM waar ik (samen met Irmgard Nieuwenhuis van TIN CUP Partners) o.a. de tekst- en hoofdredactie voor heb gedaan. Op een hele prettige manier heb ik met Anouk samengewerkt en wist zij snel te schakelen, zich aan te passen en te reageren in een periode dat het door alle Corona-perikelen een hele ingewikkelde klus was om hetgeen voor elkaar te krijgen wat wij voor ogen hadden. Wij zochten teksten die moesten passen bij beelden. Teksten die een gevoel vertegenwoordigden en die makkelijk gelezen moesten kunnen worden en toch de lading dekten. Dat heeft Anouk heel mooi verwoord met de prettig leesbare artikelen. Wij zijn super blij en trots op het eindresultaat.”
“De één is beter met woorden op papier en de ander niet. Ik dus niet en Anouk wel, een hele opluchting voor mij. Zij kon precies omschrijven wat ik bedoelde toen ik het vertelde. Anouk weet waar ze over praat en kijkt naar het verhaal en het plaatje, net zolang tot het past.”