Verhalen om je doelgroep te bereiken
Een goed boek grijpt je. Of het nu non-fictie, een roman of thriller is. Het vertelt een herkenbaar verhaal en vervult soms een al lang gekoesterde wens.
Het ene boek verslindt je in enkele dagen, het andere laat je worstelen met elk hoofdstuk. Zo werkt het ook met offline communicatie.
Waar een schrijver alle tijd neemt voor een origineel verhaal, worden brochures, magazines en flyers vaak in korte stukken tekst geperst. Toch geldt ook hier:
een sterke boodschap begint bij een goede basis. Met een doordachte combinatie van relevante onderwerpen, aansprekende fotografie en een frisse vormgeving
gaat offline communicatie verder dan woorden alleen.
Storytelling op z’n best
Offline communicatie is veel meer dan woorden op papier. Ik zie copywriting als een ambacht: zorgvuldig, doordacht en met oog voor het verhaal dat écht telt. Door dieper in te zoomen op het échte verhaal of overkoepelende thema, wek je sympathie op. Zo blijft jouw boodschap hangen, veel meer dan een paar losse artikelen of feiten ooit zouden doen. Bovendien laat je zien dat je open en eerlijk durft te zijn over wie je bent, waar je vandaan komt en wat jou drijft.
Een oprecht verhaal raakt jouw lezers. Het laat zien dat jij begrijpt voor welke uitdaging zij staan en welke behoefte spelen. En nog belangrijker: hoe jij hen kunt ondersteunen. Zonder harde salesbeloftes, maar met gevoel, ervaring en gedrevenheid. Gewoon zoals jij bent.
Ervaringen van opdrachtgevers
“Niet alleen de naam Yocopa zegt het, Anouk heeft ook daadwerkelijk bewezen dat zij een communicatiepartner is. Ze is oprecht, eerlijk, duidelijk en dacht als partner mee in mijn persoonlijke wensen. Anouk heeft mij geholpen bij het maken van een bedrijfsflyer. Wat ik in mijn hoofd had, wist zij te realiseren. Met haar empathische vermogen wist Anouk, arm in arm met mij, een mooi resultaat neer te zetten. Bedankt voor je hulp Anouk en ik kijk uit naar een volgende samenwerking!”
“Anouk heeft al verschillende malen voor klanten van ons teksten geschreven. Naar volle tevredenheid! Ze is prettig en flexibel in de omgang en heeft een heel toegankelijke en professionele manier van communiceren. We zijn enorm blij haar als partner van ons bedrijf te hebben.”
“Anouk heb ik leren kennen als tekstschrijver voor het magazine STO’RM waar ik (samen met Irmgard Nieuwenhuis van TIN CUP Partners) o.a. de tekst- en hoofdredactie voor heb gedaan. Op een hele prettige manier heb ik met Anouk samengewerkt en wist zij snel te schakelen, zich aan te passen en te reageren in een periode dat het door alle Corona-perikelen een hele ingewikkelde klus was om hetgeen voor elkaar te krijgen wat wij voor ogen hadden. Wij zochten teksten die moesten passen bij beelden. Teksten die een gevoel vertegenwoordigden en die makkelijk gelezen moesten kunnen worden en toch de lading dekten. Dat heeft Anouk heel mooi verwoord met de prettig leesbare artikelen. Wij zijn super blij en trots op het eindresultaat.”
“De één is beter met woorden op papier en de ander niet. Ik dus niet en Anouk wel, een hele opluchting voor mij. Zij kon precies omschrijven wat ik bedoelde toen ik het vertelde. Anouk weet waar ze over praat en kijkt naar het verhaal en het plaatje, net zolang tot het past.”






