Merk creatie

Waarom doe jij wat je dagelijks doet? Waarom ben je gestart als ondernemer en heb je opgericht waar je nu aan werkt? Misschien ben je al lange tijd actief, wellicht ben je pas net begonnen. De hoeveelheid tijd die jij aan jouw bedrijf hebt besteedt is voor mij minder van belang. Ik ben vooral benieuwd naar jouw onderliggende reden. Die reden komt namelijk vaak voort uit iets wat voor jou belangrijk is. Iets wat je hebt meegemaakt en je is bijgebleven.

Terug naar de kern

Geregeld ontvang ik per mail of via LinkedIn een heel gerichte vraag. Voor een tekst die moet passen in een brochure, magazine of website bijvoorbeeld. Voordat ik daarmee start neem ik altijd een stapje terug. De waarom vraag die ik jou hiervoor al twee keer stelde, stel ik dan ook. Waarom wil je een flyer? Of: waarom denk je dat dit het beste middel is? Het antwoord op deze vraag legt jouw kern bloot. Het vertelt mij niet alleen waarom, maar ook voor wie jij werkt. Bovendien vertel je mij daarna waarschijnlijk al gauw hoe jij daar een antwoord op of invulling aan geeft.

“Wanneer je denkt dat jij een flyer nodig hebt omdat jouw concurrent dat ook gebruikt, is het tijd om eens te praten”

Marketing wijst je de weg

Na al mijn waarom vragen ben jij hopelijk benieuwd waarom ik dat zo graag wil weten. (En terecht!) Ik zie marketing als een gids. Met de juiste marketing help je jouw doelgroep om met jou in contact te komen. Zij leren je kennen en kunnen beslissen of ze gebruik willen maken van jouw product of dienst. Diezelfde marketing zorgt ervoor dat jij opvalt in de zee van aanbieders. Al gebeurt dat natuurlijk alleen als je de juiste keuzes maakt.

Want wat wil jij aan jouw doelgroep of potentiële opdrachtgever(s) bekend maken? Welke actie wil jij dat ze ondernemen? Zodra je mij dat kunt vertellen, kunnen we aan de slag. Daarbij richt ik mij allereerst op jouw doel. Om jouw doelstelling te behalen, omschrijven we jouw boodschap en doelgroep. Al deze antwoorden vertaal ik in een strategie die bij jou en jouw bedrijf past. Daarbij laat ik los wat jij eerder hebt gedaan en richt ik mij op een concrete aanpak. Van denken naar consistent doen. Met de juiste tone of voice resulteert dit in de boodschap die jij wil overbrengen.

Ben jij toe aan doelgerichte communicatie?

Een e-nieuwsbrief, magazine, webtekst, social media post of compleet nieuwe website. Het is nog maar een greep uit alle marketing- en communicatiemogelijkheden die bestaan. Het uiten van jouw boodschap kan op veel manieren en door middel van verschillende middelen. Daarom denk ik graag strategisch met jou mee in nieuwe concepten en mogelijkheden. Want welke media is het meest geschikt voor jouw doelgroep?

Merk creatie door Yocopa uit Zwolle
Web creatie door Yocopa uit Zwolle
Tekst creatie door Yocopa uit Zwolle