Over Yocopa
Een écht, betrouwbaar en goed leesbaar ondernemersverhaal zorgt voor een duidelijke positionering. Een verhaal waarmee de boodschap van jouw bedrijf wordt overgebracht.
Alleen dan kun je in mijn ogen klanten werven en groeit jouw bedrijf.
Het ontluiken van jouw échte verhaal is mijn uitdaging. Dat doe ik door te luisteren, écht te luisteren en door te vragen tot de kern. Door van jouw binnenkant een stralende buitenkant te maken. Daarvoor werk ik nooit met een standaard kennismakingsformulier of procedure. Een oprecht gesprek vol openheid is mijn start. Jij bent jij, ik ben ik.
Als we dat bereiken, weet ik wat ik voor jou kan betekenen. En hoe we kunnen realiseren wat jij voor ogen hebt.
Ondernemen is keuzes durven maken. Of niet.
Ondernemen is volgens mij durven te gaan voor je eigen droom, jouw plannen realiseren. Het is vallen en opstaan, bijschaven, even lachen en jezelf soms verbazen. Het is elke dag een feestje en geen enkele dag hetzelfde. Leren, ontwikkelen en reflecteren dus.
Ondernemen beperkt zich voor velen tot een specifieke markt. Een niche, met veelal een afgebakende doelgroep. Ik ben het ermee eens dat dit voor veel bedrijven kan werken. Sterker nog: het kiezen of achterhalen van jouw markt en doelgroep is één van de dingen die ik als eerste doe als we elkaar leren kennen. Toch werkt het niet altijd. Niet in mijn geval bijvoorbeeld.
De diversiteit van mijn werkzaamheden en opdrachtgevers houdt mij scherp. Waar ik de ene dag een uitgebreid kennisartikel schrijf over IT-gerelateerde zaken, zit ik de volgende dag diep met mijn neus in een e-mail marketingfunnel van een weddingplanner, schrijf ik een webtekst voor een assurantiekantoor of werk ik een strategisch marketingplan uit voor een software ontwikkelaar. Geen dag is voor mij hetzelfde, wat ik heerlijk vind. De prikkeling van verschillende branches maakt mij geïnteresseerd naar wie jij bent, wat je doet en waar jij je voor inzet.
Heb ik dan geen niche of geen doelgroep? Jazeker wel! Alleen op een andere manier dan gebruikelijk. Ik filter mijn doelgroep op basis van de vraag achter de vraag. Eigenschappen die jij als persoon of die jouw bedrijf bezit. Issues waar jij tegenaan loopt. Matcht dat met waar ik in uitblink? Dan weet ik dat we bij elkaar passen en duik ik graag het diepe in voor jou.
Doelgericht samenwerken is mijn kracht
Als communicatiepartner werk ik niet alleen voor jou, maar samen met jou. Ik neem (een deel van) jouw vraagstuk uit handen. De regie en planning blijft altijd jouw eigendom. Vastgestelde deadlines worden duidelijk door mij gecommuniceerd, waarbij jij er van op aan kunt dat deze worden behaald.
Om het beste resultaat te bereiken hanteer ik een aantal stelregels in mijn samenwerking. Bovendien bied ik je, afhankelijk van jouw wensen en doelen, twee mogelijkheden om mijn kennis en kunde in te zetten.
Voorstel op maat
Veelal werk ik op projectbasis, waarbij ik van tevoren graag een kop thee bij jou kom drinken. Ik luister naar jouw wensen, samen nemen we door wat je nodig hebt en wat jij van mij verwacht. Vervolgens werk ik een voorstel met prijsopgave en planning uit, zodat je weet waar jij aan toe bent.
Maandfactuur
Soms ben je echter op zoek naar een specialist die kort of juist structureel met je meedenkt, leest, teksten voor je schrijft of redigeert. Zie het als een tweede paar ogen en handen die geregeld nodig zijn, maar waarvoor een offerte teveel tijd kost. Al deze momenten factureer ik op basis van nacalculatie.